Gratis ITIL Examen training E-learning – tijdelijk

Mocht je net bezig zijn met je ITIL examen voorbereiding dan hier een gratis ITIL Examen training. Het is een e-learning en hij is tijdelijk gratis, voor zolang als het duurt. 

Gratis ITIL Examen training E-learning (tijdelijk)

>> Klik hier!

Meer over ITIL

Bron: Wikipedia.nl:

ITIL versie 3 richt zich op de complete Service Lifecycle. Daarnaast wordt een duidelijk klantgerichte benadering gehanteerd, vanuit een service en end-to-end perspectief. ITIL versie 3 is formeel gepubliceerd in 2007 en geüpdate in 2011. Deze update staat bekend als ITIL v3 Edition 2011.

De Service Lifecycle wordt opgedeeld in 5 fases, die weer onderverdeeld worden in verschillende processen:

  1. Service Strategy
    1. Financial Management (in Edition 2011: Financial Management for IT services)
    2. Service Portfolio Management (SPM)
    3. Demand Management
    4. Strategy Management for IT services (nieuw in Edition 2011)
    5. Business Relationship Management (BRM, nieuw in Edition 2011)
  2. Service Design
    1. Service Catalogue Management
    2. Service Level Management
    3. Capacity Management
    4. Availability Management
    5. IT Service Continuity Management (ITSCM)
    6. Information Security Management
    7. Supplier Management
    8. Design Coordination (nieuw in Edition 2011)
  3. Service Transition
    1. Transition Planning and Support
    2. Change Management
    3. Service Asset and Configuration Management
    4. Release and Deployment Management
    5. Service Validation and Testing
    6. Evaluation (in Edition 2011: Change Evaluation)
    7. Knowledge Management
  4. Service Operation
    1. Event Management
    2. Incident Management
    3. Request Fulfilment
    4. Problem Management
    5. Access Management
  5. Continual Service Improvement
    1. Seven Step Improvement Process

Service operation is de enige fase waarbinnen functies gedefineerd zijn. De vier gedefineerde functies zijn:

  1. Service Operation
    1. Service Desk
    2. Technical Management
    3. Application Management
    4. IT Operations Management

 


[bol_search_form limit=”6″ block_id=”bol_5534eb854efd2_search-form” cat_id=”8299″ cat_select=”0″ default_search=”ITIL” name=”ITIL Boeken” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”580″ cols=”3″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]


 

Over Nigel van Houten

Mede-oprichter van BigDataHub en mede-eigenaar van InTellegus. Trackrecord in projectmanagement & (big)data. Veel interesse in redenen waarom; motivatie, sport, voeding, leiderschap. Doet aan fitness, bootcamp, hardlopen, airsoft en blogt als gast auteur op projectsucces.nl.

Bekijk alle berichten van Nigel van Houten →

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.